11 Ekim 2011 Salı

Müşteriyi İşe entegre etmek

Müşterinin veli-nimet olması malesef kötü malesef iyi.

-Belli bir vizyon sahibi olmayan insanların senin işini sana öğretmeleri can sıkıyor.
-Yüksek bir pozisyonda çalışıp, nasıl insanın vizyonu olmaz şaşıyorum.


Bizim iş dünyasında (reklamcılık) yaptığın işin somut bir değeri yok malesef. Ustaya duvar boyatırken, boyanacak duvarı görüyorsun. Gidecek boyayı tahmin ediyosun. Boyayı alıp ustaya veriyosun ve usta boyuyo. Boyarken nasıl bi düzen izlediğini görebiliyorsun ve ona göre revize verebiliyorsun.

Ama bizde, adam benim siteye yazılacak yazıyı nasıl yerleştirdiğimi bilmediği için kafasına göre giriyor olaylara. E gel sen yap. Memur olmasaydın o zaman da gelip yapsaydın bunları madem bu kadar iyisin.

İşin kötü kısmı, anlatınca da anlamıyor. O yüzden en güzeli, adamı ve kafasındakini en baştan bir şekile sokup ilerlemek. Böylece kafası biraz dank ettiği anda bizim kafaya girebiliyor.

Gerçi bu durum olunca da acaba bilerek mi yapıyor, kanırtmak için? diye düşünmüyor değilim.



Sonuç olarak;

Müşteri yoksa para yok, müşteri varsa sıkıntı çok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder